JellyPages.com

Sunday 7 October 2012

Belajar daripada pengalaman...

Saya rasa semua orang tahu bahawasanya melalui pengalaman kita akan dapat belajar sesuatu....

Semestinya kita merasakan macam bala jer kalau sesuatu perkara buruk berlaku tanpa diduga... tapi percayalah semua yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi dan ia bukan bala seperti yang kita fikirkan. Kadang- kadang apa yang kita tidak sukai itulah yang terbaik untuk kita...   Kita jangan lupa, sebagai seorang muslim/muslimah kita ada penolong yang paling hebat... Dia sentiasa menolong kita jika tiada siapa disamping  kita... Malah, dia juga lebih  mengetahui apa yang kita rasai.... Dia yang saya sebutkan adalah.........
      Allah -tuhan sekalian alam-


Saya pasti kawan-kawan juga pasti pernah mengalami situasi yang saya sebutkan td.. Saya juga pernah merasainya bukan sekali tapi berkali-kali. Pernah juga saya terfikir rasa macam tak berguna jer kalau hidup asyik ada problem jer... (astaghfirullah hak 'azim).... tapi itu dulu... bila usia makin dewasa dan dah  banyak pengalaman dah lalui, rase macam kelakar jer fikir macam tu... sekarang saya hanya berpegang pada ayat ini



     .........." حسبنا الله نعم الوكيل "    

                              

No comments:

Post a Comment